Ładowanie akumulatora

Opublikowano:

Aby nowo zakupiony akumulator służył bezawaryjnie kilka lat należ zapewnić mu odpowiednie warunki pracy. Akumulator po aktywacji jest naładowany w 80%. Jeżeli układ ładowania oraz rozrusznik są sprawne, a po kilkakrotnej próbie silnik nie daje się uruchomić, wówczas bateria wymaga doładowania. Również magiczne oczko w akumulatorze pomoże określić ci jego. Kolor zielony-OK. Jeżeli zaczyna blaknąć doładuj baterię. Kolor czarny- najprawdopodobniej żywot baterii dobiega końca.

Pamiętaj. Napięcie ładowania powinno mieścić się w przedziale 13,8 – 14,4V. Znaczące odchyłki od podanych wartości skracają żywotność baterii. Najskuteczniejszym sposobem sprawdzenia stanu akumulatora jest zmierzenie napięcia multimetrem. Do ładowania najlepsze są prostowniki z wbudowanymi amperomierzami o płynnej regulacji prądu oraz posiadające automatykę zapobiegającą przeładowaniu akumulatora. Po przekroczeniu napięcia progowego przerywają one proces ładowania. Zalecanym prądem ładowania jest 1/10 określonej na etykiecie pojemności akumulatora (np. 55Ah-5,5 A) w czasie nie dłuższym niż 10 godzin. Przed każdym podłączenie prostownika wyczyść klemy drobnoziarnistym papierem ściernym Przy każdym montażu i demontażu akumulatora nie można zapomnieć o kolejności odkręcania i przykręcania klem – przy wyjmowaniu najpierw zacisk minusowy potem plusowy, a przy zakładaniu akumulatora odwrotnie – najpierw plusowy, potem minusowy. Eliminujemy w ten sposób możliwość przypadkowego zwarcia. Przed odpięciem klem pamiętaj o wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Zablokowany centralny zamek uniemożliwi ci dostęp do pojazdu.

Mechanic doing service on electric car battery